1/12/2011

En sån kväll.

Det här är en sån kväll, där tårarna bara rinner. Där man känner att allt ork har tagit sitt slut och att man inte kan andas. Man känner tyngden på ryggen som trycker ner dig, tyngden som får dig att falla på golvet och får dig att börja stor gråta..och det är då du inser hur misslyckat ditt liv är, för hur mycker du än försöker förstå varför saker händer just dig så kan du inte hitta en bra förklaring förutom att man förtjänar det. Att Gud valde att just du skulle få det såhär, att du skulle få lyda.
men vem är Gud för att ge dig sån smärta som förstör ditt inre, som får dig att vilja försvinna. Det är då man börjar undra "varför just jag", vad har jag gjort för att förtjäna så mycket smärta.. Tårarna tar aldrig slut så som ditt smärta, för den finns där. Man försöker glömma allt det onda som får dig att må så som du gör men det är omöjligt för det slutar aldrig, ondskan övervinner och tårarna fortsätter falla. finns ingen lösning, även om jag önskar att jag hade en..

1 kommentar:

Linn sa...

Ibland finns det ingen lösning antar jag, man får bara försöka se dom små, ljusa sakerna i livet. Som att du och jag har varandra t.ex. Finns alltid här gumman. Vi båda har det jobbigt nu, men det kommer bättre tider, jag lovar dig. <3